دستگاه تشخیص چهره

دستگاه تشخیص چهره و عنبیه چگونه کار میکند

به طور کلی این دستگاه ها با سازگار تشخیص چهره و یا خطوط عنبیه چشم کار میکند این تکنولوژی از جدید ترین روش های دستگاه اکسس کنترل و دستگاه حضور و غیاب محسوب میشود.  امروزه با پیشرفت روز افزون در زمینه نرم افراز و سخت افراز های کنترل تردد در سطح جهانی نوع جدیدی از دستگاه های کنترل تردد در بازار موجود شده است.
به طورمثال دستگاه تشخیص عنبیه چشم  نوعی از جدید ترین این دستگاه ها است.
 دستگاه حضور و غیاب تشخیص عنبیه از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا برای حضور و غیاب کارمندان یک شرکت استفاده می‌کند.  نحوه کار این تکنولوژی ،استفاده از مشخصات بیولوژیکی افراد است که نسبت به روش های قدیمی از امنیت و همچنین سرعت  بیشتری برخوردار است.

تفاوت دستگاه تشخیص چهره با عنبیه

کارکرد دستگاه های تشخیص چهره و عنبیه با هم تفاوت بسیاری دارد. دستگاه تشخیص چهره (وابسته به نوع دستگاه و شرکت سازنده ان از سازو کار هایی از قبیل: تشخیص اناتومی صوررت و یا با استفاده  از تصویری که از صورت شخص میگرد عمل میکند). سازکار تشخیص آناتومی صورت بیشتر در دستگاه های کره ای دیده میشود و ساز کاراستفاده از تصویر چهره افراد بیشتر در دستگاه های ساخت کشور چین دیده میشود.

موارد مهم در عنبیه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید حتی الگوریتم خطوط عنبیه‌ی دو چشم یک شخص یکسان نیست و الگوی چشم چپ با الگوی چشم راست تفاوت دارد با توجه به این موضوع میتوان تشخیص داد که این روش جدید در زمینه  حضور و غیاب و کنترل تردد  نسبت به روشها و دستگاه های قدیمی تر از امنیت بالا تری برخوردار هستند که در ادامه به این موضوع پرداخته خواهد شد. دستگاه کنترل تردد عنبیه از تشخیص هویت با عنبیه چشم برای شناسایی کارمندان یک شرکت استفاده می‌کند و ساعت ورود و خروج آن‌ها را ثبت می‌کند.
به طور دقیق تر این دستگاه ها با اسکن دقیق  خطوط عنبیه داخل چشم شما  ان را شناسایی کرده و به صورت کد هایی در خود ذخیره میکند. این دستگاه ها در هر زمان و هر مکان با تشخیص  عنبیه فرد . حضور فرد را ثبت میکند.

آیا در دستگاه تشخیص عنبیه تقلب وجود دارد؟

همان طور که گفته شد امنیت بالای این دستگاه ها نسبت به دستگاه های دیگر مورد توجه قرار گرفته است. زیرا تا به امروز امکان تقلب و دور زدن قوانین در این دستگاه وجود نداشته است به دلیل این که تقلید از الگوریتم عنبیه چشم امکان پذیر نیست. همانطور که میدانید اثر انگشت هر فرد مختص به خود فرد و خاص است اما بعد از گذشت زمان مشکلاتی هم در این دستگاه ها و هم در اثر انگشت فرد به وجود می آید. به طور مثال پس  از استفاده طولانی مدت از این دستگاه ها ممکن است که سنسور ها و حسگر های این دستگاه ها به دلیل تماس زیاد دست، دچار فرسودگی و پس از مدتی ایجاد مشکل در  تشخیص اثر انگشت به وجود بیاید.   

قیمت دستگاه حضور و غیاب تشخیص عنبیه

بی‌شک یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید یک محصول، توجه به قیمت آن است.
اطلاع از قیمت های واقعی و به دور از گران فروشی حق مسلم خریداران گرامی است. اگر همین حالا قیمت دستگاه‌های حضور و غیاب را در اینترنت سرچ کنید؛ با لیست بلند بالایی موجه می‌شوید که هم شامل کالاهای با کیفیت ایرانی  و هم شامل کالاهای چینی هستند. اگر نگاه دقیقی به این لیست قیمت‌ها بیندازید می‌بینید که کالاهای چینی تفاوت قیمت زیادی با کالاهای با کیفیت ایرانی دارند! (در حدود یک میلیون یا کمتر) در نتیجه مدیرانی که همواره به دنبال خرید محصولی با قیمت مناسب هستند. پس به سمت  خرید دستگاه های چینی میروند.

امنیت و دقت دستگاه حضور و غیاب تشخیص عنبیه چگونه است؟

این دستگاه از امنیت و دقت بالاتری نسبت به دستگاه‌ حضور و غیاب اثرانگشتی و کارتی برخوردار است. زیرا امکان تقلب در دستگاه‌ حضور و غیاب اثرانگشتی و کارتی وجود دارد، اما تا به امروز راهی برای تقلب در دستگاه کنترل  تردد عنبیه شناسایی نشده است. به همین دلیل اگر شما مدیر یک سازمان هستید و به دنبال دستگاه حضور و غیابی می‌گردید که هیچ‌کس نتواند در آن تقلب کند؛ ما این دستگاه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

مزایا و معایب دستگاههای تشخیص چهره و عنبیه

در ادامه‌ مقاله، برای معرفی بهتر محصول به شما، تصمیم داریم چند مورد از مزایا و معایب این دستگاه کنترل تردد را با هم بررسی کنیم. تا به اینجا به دستگاه های تشخیص عنبیه پرداختیم و  اما دستگاه های شناسایی صورت! دستگاه تشخیص چهره یکی از جدیدترین راه‌های برقراری امنیت به کمک استفاده از تکنولوژی است. این دستگاه‌های حضور و غیاب با تشخیص ویژگی‌های چهره می‌توانند چهره افراد مختلف را از یکدیگر تشخیص دهند؛ بنابراین استفاده از آن‌ها یک راه‌حل بسیار خوب برای محدود کردن دسترسی به مکان‌هایی است که فقط افراد خاصی می‌توانند به آنجا رفت و آمد کنند.
دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره با ثبت و نگهداری الگوی چهره افراد، این اطلاعات  را در پایگاه داده یا حافظه خود ذخیره می‌کند بنابراین زمانی که کارمندان در مقابل دستگاه تشخیص چهره قرار می‌گیرند، دستگاه تصویر چهره او را ضبط کرده و سپس به کمک الگوریتم‌های مختلف چهره او را به صورت دو بعدی. اگر نتیجه آنالیز چهره فرد با آنچه در حافظه دستگاه یا پایگاه داده وجود دارد مطابقت داشته باشد، اجازه ورود صادر شده و تاریخ و ساعت دقیق ورود و یا خروج فرد مورد نظر ثبت می‌شود؛ در غیر این صورت پیامی مبنی بر عدم شناسایی فرد نمایش داده می‌شود.

دستگاه تشخیص چهره چه برتری‌ هایی نسبت به دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی دارد؟

ویژگی‌های منحصر به فرد دستگاه‌های تشخیص چهره باعث شده است که این دستگاه نسبت به دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی که یکی دیگر از دستگاه‌های مبتنی بر ویژگی‌های بیومتریک انسانی است، کارآمدتر باشد. برای استفاده از دستگاه حضور و غیاب اثر انگشتی کارمندان مجبور هستند تا انگشت خود را در محل سنسورهای دستگاه قرار دهند تا هویتشان مورد بررسی قرار بگیرد در حالی که اگر از دستگاه‌های تشخیص چهره برای کنترل تردد کارمندان استفاده شود نیازی‌ به لمس دستگاه وجود ندارد همین امر باعث جلوگیری از انتقال بیماری در بین کارمندان میشود.

دستگاه عنبیه مناسب چه شرکتهایی می باشد ؟

بسیاری از مشاغل کارگاهی نیز تمایل دارند برای نظارت بر عملکرد کارگرانشان از دستگاه‌های حضور و غیاب استفاده کنند. به این افراد توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید دستگاه حضور و غیاب دارند، دستگاه‌های اثر انگشتی را انتخاب نکنند زیرا افرادی که در محیط‌های کارگاهی کار می‌کنند به دلیل استفاده از ابزارهای مختلف دارای اثرانگشت‌های سالمی نیستند به همین دلیل ممکن است دستگاه اثر انگشتی کارایی را لازم را نداشته باشد در صورتی که از دستگاه‌های تشخیص چهره می‌توان برای تمام محیط‌های کاری استفاده کرد.
نکته دیگری که می‌تواند به شما در انتخاب دستگاه حضور غیاب مناسب  کمک کند این است که هر دستگاه حضور و غیابی دارای ظرفیت مشخصی برای ثبت اطلاعات مربوط به ورود و خروج افراد است. دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره به طور معمول نسبت به دستگاه‌های حضور و غیاب اثر انگشتی از ظرفیت حافظه بالاتری برای ثبت ساعات تردد کارمندان در روز برخوردار هستند.

مزایای استفاده از دستگاه‌های حضور و غیاب تشخیص چهره

– دقت بالا در انجام شناسایی و عدم نیاز به اپراتور برای انجام شناسایی
– صرفه جویی در زمان و انجام کار ها به صورت دقیق
– کمک به محاسبه حقوق و دستمزد کارمندان

به طور کلی امروزه با وجود تکنولوژی جدید تشخیص چهره و عنبیه که روش هایی سریع تر/ دقیق تر و قابل اطمینان تری هستند به خریداران این  دستگاه ها توصیه میشود. شرکت چابک سیستم پایتخت  با بهره گیری از مشاوران مجرب و سابقه درخشان در زمینه ارائه این  دستگاه ها شما را می توانند راهنمایی کنند.       

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *