سامانه حضور و غیاب موبایلی

معمولاً سامانه حضور و غیاب به صورت روزمره مورد استفاده و بازدید کلیه پرسنل سازمان ها قرار می گیرد. به همین دلیل سیستم حضور و غیاب اطلس بصورت کاملا تحت وب طراحی و تولید گردیده است. اما با وجود انطباق پذیری اطلس با مرورگرهای Internet Explorer ،Chrome ،Firefox و Opera بنا به دلایلی مانند وجود محدودیت دسترسی به رایانه ها برای برخی از مشاغل یا عدم استقرار برخی از پرسنل در دفتر کار، دسترسی پرسنل سازمان به سیستم حضور و غیاب با محدودیت مواجه می شود.
با توجه به اعلام نیاز سایر مشتریان مبنی بر نیاز به دسترسی به سامانه ی حضور غیاب خارج از محیط اداری و دفتر کار ، “سامانه موبایلAPP اطلس حضور و غیاب” با نام تجاری “سما” ایجاد گردیده که با نصب بر روی دستگاه های هوشمند نظیر موبایل و تبلت امکان دسترسی به کارتابل حضور غیاب را در بستری امن و کاربر پسند برای کلیه پرسنل و مدیران امکان پذیر میسازد.

اعلام راهکار
سامانه سما شامل بخش های پرسنلی و مدیریتی بوده که با توجه به دسترسی های تخصیص داده شده به هر یک از کاربران ، امکاناتی نظیر ثبت ماموریت، مرخصی، مشاهده پرسنل تحت مدیریت، گزارش گیری و … در دسترس کاربر مربوطه قرار میگیرد که در ادامه به بررسی این ویژگی ها پرداخته شده است.
همچنین جهت بهره برداری هر چه بیشتر از این امکانات، ابزار کاربردی سما در پلت فرم های IOS و Android پیاده سازی و ارائه گردیده است.

امکان مشاهده کارکرد به صورت روزانه و ماهانه

سامانه سما امکان مشاهده گزارش کارکرد به صورت روزانه و ماهانه که شامل کسر کار، اضافه کار، غیبت، مدت حضور، مرخصی و ماموریت در زمان مشخص شده را ارائه می دهد.
در نهایت در سامانه سما خلاصه کارکرد بصورت نموداری نمایش داده می شود که باعث درک بصری هر چه بیشتر کاربر از گزارش مربوطه می باشد.

امکان ثبت و پیگیری انواع درخواست مرخصی و ماموریت
در این سامانه امکان ثبت درخواست اضافه کار، مرخصی ماموریت، تردد عادی و … وجود دارد. همچنین کاربران می توانند از وضعیت تایید و یا عدم تایید درخواست های خود توسط مدیران، مطلع باشند.

امکان مشاهده کارکرد پرسنل تحت مدیریت و داشبورد مدیریتی
در سامانه سما مدیران می توانند ضمن مشاهده ی پرسنل تحت مدیریت خود ، از خلاصه کارکرد آنها در ماه انتخابی اطلاعاتی (نظیر کسرکار ، غیبت، ماموریت ساعتی و روزانه، اضافه کار مجاز و غیر مجاز، مرخصی ساعتی و روزانه، ورود و خروج پرسنل)مطلع گردند. همچنین در نهایت نموداری از وضعیت پرسنل حاضر و غایب در سازمان نمایش داده می شود.

معماری سما

سما توسط Xamarin پیاده سازی شده است. زامارین یک ابزار برای برنامه‌نویسی چندسکویی می‌باشد. به نحوی که با نوشتن یک کد به زبان #C امکان ایجاد فایل‌های اجرایی برای ویندوز، اندروید و IOS فراهم می‌گردد.
Xamarin امکانی را فراهم کرده‌است که برنامه نویسان به دو روش متفاوت Native و Form قادر خواهند بود برنامه‌های خود را بنویسند که در نرم افزار همراه اطلس از روش Native استفاده شده است. زامارین به شما این امکان را میدهد که بتوانید به صورت مستقیم برای هر پلتفرم به صورت جداگانه برنامه نویسی کنید. در اندروید این کار با Xamarin.Droid و در IOS اینکار با Xamarin.Touch امکان پذیر است.
ماژول و کامپوننت استفاده شده در سما: در اپلیکیشن حضور غیاب اطلس از کامپوننت Telerik جهت سهولت کار و سرعت بخشیدن به توسعه نرم افزار و داشتن امکانات بیشتر در تولید نرم افزار استفاده شده است.

Dll های استفاده شده در سما

PersianDateTmiePicker: جهت نمایش تاریخ و زمان به کاربر از این dll استفاده شده است. سورس این dll به در GitHub موجود می باشد.

SqlLite –net
1. جهت ارتباط با دیتابیس و ذخیره و دریافت اطلاعات استفاده شده است.
2. جهت سریال کردن اطلاعات جهت دریافت و ارسال داده ها به وب سرویس مورد استفاده قرار می گیرد.

ارائه در پلت فرم Android و IOS

– پروژه موبایل اطلس در دو پلتفرم Android و IOS پیاده سازی شده است.
– در پلتفرم اندروید از نسخه 4 به بعد و در نسخه IOS از نسخه 8 به بعد قابل اجراست.
– برای اجرای اپلیکیشن در دستگاه ها فقط دسترسی به شبکه و اینترنت مورد نیاز می باشد.
– پروژه به صورت Async غیر همزمان پیاده سازی شده است.
– دیتابیس محلی اپلیکیشن Sql lite می باشد.
– جهت امنیت پس از عملیات لاگین یک توکن در اختیار اپلیکیشن قرار می گیرد و سایر درخواست های اپلیکیشن از سرویس همراه با ارسال توکن انجام می پذیرد.
– جهت سرعت بخشیدن به عملیات کاربر و کاهش مصرف پهنای باند دیتاهای ارسال شده از سرویس در اپلیکیشن به طور موقت تا خارج شدن اپلیکیشن از حافظه دستگاه در Cache نگهداری می شوند.

منوی دسته های خود را در Header builder -> Mobile -> Mobile menu menu -> Show/Hide -> Choose menu تنظیم کنید.
سبد خرید
شروع به تایپ کردن برای دیدن پستهایی که دنبال آن هستید.
فروشگاه
علاقه مندی ها
0 موارد محصول
حساب کاربری من
Call Now Button