کنترل تردد

استانداردهای به کار گیری گیت کنترل تردد

بهترین محل نصب  گیت کنترل تردد نقطه ورودی اصلی محل های اداره ، سازمان، باشگاه و استادیوم های ورزشی و…. است تا کنترل دسترسی افراد با مدیریت و ساماندهی مناسبی اعمال گردد. در این مقاله  به موارد تخصصی در قرارگیری محل گیت می پردازیم.

کنترل تردد ها در قدیم الایام به چه صورت انجام می گرفت؟

از قدیم الایام  ورود و خروج  ها به بیرون و یا خارج هر شهر و قبیله به صورت کنترل شده و با فیلترهای عبور صورت می گرفت. برج و باروها، خندق ها و سدهای حفاظتی پیرامون شهر، همه با هدف مدیریت تردد انجام می گرفت.این مهم تنها به  حفاظت  ابتدای شهر ختم نشد؛ به طوری که دربهای چوبی و فلزی مستحکم با قفل های فولادی در داخل شهر، منازل، مکان های مهم و حساس شهرو … از این طریق حفاظت می شدند.

کنترل  ورود و خروج در عصر حاضر

امروزه اگرچه برای جدا کردن مرزها از سیستم های نظامی- امنیتی استفاده می شود ولی گیت ها در ورودی گمرکات مرزی نقش قابل توجهی در ایجاد امنیت دارد. کنترل تردد برای افراد، خودروها، حتی هواپیما و کشتی ها به طرق مختلف انجام می پذیرد.
گیت های کنترل تردد نفر در مدل های مختلف طراحی و ارائه می شود که هر کدام کاربری و استفاده خاص خود را دارد.

انواع گیت تردد

گیت کنترل تردد شرکت چابک سیستم پایتخت در مدل های مختلف مانند : تمام قد و امنیتی، میله ای، شیشه ای و مترویی، گردان، VIP تولید وارائه می شود.

گیتهای میله ای برای مکان هایی که تردد نیاز به دقت بیشتر کنترل رفت و آمد است (و سرعت خیلی ملاک نیست) استفاده می شود.

گیت شیشه ای و استفاده های فراوان از آن

دروازه عبور و مرور شیشه ای برای مکان های پرتردد، وهمچنین بدلیل شکیل بودن برای تشریفات استفاده می شود. استحکام گیت های شیشه ای شرکت چابک سیستم  پایتخت به گونه ای است که  حتی در برخی مکان های امنیتی هم به مشتریان پیشنهاد داده ایم.

گیت های امنیتی تمام قد

در محل هایی مثل زندان ها، بانک اسناد دولتی، آسایشگاه های اعصاب و روان، محل های فوق سری، استادیوم های ورزشی و  خزانه های بانکها می توان از گیت های امنیتی که به تمام قد شهرت دارد، استفاده نمود.
استحکام میله های گیت، و تمام قد بودن( تا سقف محل) خود در حفاظت، کمک می کند.

بهترین محل نصب و استانداردهای لازم جهت به کار گیری گیت کنترل تردد

گیت های گردان یا فروشگاهی

در بازار به گیت فروشگاهی هم معروف است، که درمراکز تجاری، کنترل خرید مشتری ها از این طریق خیلی راحت انجام می پذیرد.
گیت های گردان ساختمان پیچیده ای ندارند. ولی با خرید گیت فروشگاهی می توانید با مدیریت ورود و خروج مشتریان از خروج غیرقانونی کالا به مجموعه جلوگیری کرده و همچنین نظم خاصی را در محل تجاری حاکم سازید.

گیت VIP

عرض آن را می توان بسته به نیاز، به ابعاد مختلف حدودا از50 سانتیمتر تا 70 سانتیمتر به سفارش مشتری تغییر داد. کاربرد این گیتها تشریفات، محل گذر وسایل و کالا، ظروف غذا، محل عبور معلولین، و … است.

بهترین محل نصب و استانداردهای لازم جهت به کار گیری گیت کنترل تردد

 

گیتها را کجا نصب کنیم؟

در ابتدای این مقاله اشاره ای به محل نصب گیت کردیم .انتخاب گیتها معمولا با توجه به نوع فضاها، کاربری های مختلف نصب می گردد. در کل گیتها در فیلترهای اصلی عبور ودرابتدای ورودی ها نصب می شود. در محل هایی که نیاز به بازرسی با دستگاه ایکس ری و فلزیاب ایستاده یا راکتی است، لزوما باید بعد از این دستگاه ها( بعد از بازرسی امنیتی) دستگاه گیت کنترل ورود و خروج نصب گردد.

استاداردها در گیتهای به چه صورت انجام می پذیرد؟

استانداردهای درب گیت کنترل دسترسی
نیاز است که بدنه داخلی  گیت های شیشه ای به سنسورهای رفت و آمد مجهز باشد، تا وقتی عابر از گیت  می خواهد عبور کند، درب شیشه ای در تشخیص ورود و خروج فرد دچاراشتباه نشود و تا زمان گذر شخص از دستگاه، درب بسته نشود. و هنگام بسته شدن هم با کنترل کافی و آهسته این مرحله انجام پذیرد.

سیستم اضطراری در گیت ها
گیت های استاندارد، با اطفاء حریق، ریموت کنترل اوپراتور و… ارتباط دارد تا در زمان حساس و اورژانسی و اظطرار درب گیتها اتوماتیک باز می شود تا خروج از آن به سرعت و سادگی انجام شود.
همچنین سیستم ایزولاسیون برای ممانعت از ورود ولتاژ یا اشعه های مخرب و آسیب رساندن به قطعات الکتریکی آن از دیگر مشخصه های یک گیت استاندارد است.
وجود سیم ارت برای جلوگیری از برق گرفتگی یکی از موارد اصلی دراین دستگاه تردد می باشد.
نکات فوق در قیمت گیت کنترل تردد تاثیر می گذارد، به همین خاطر برای مشتریان سئوال مطرح می شود که چرا قیمت گیت کنترل تردد متفاوت است.

دیگر دلایل تفاوت قیمت دستگاه های عبور و مرور
مواردی که در قیمت سیستمهای کنترل تردد تاثیر می گذارد:
بدنه: که اصولا از ورق استیل 1.5 میلیمتر استفاده می شود.
جنس شاسی: معمولا از آهن و استیل ساخته می شود. که طبیعتا  استیل  کیفیت و ارزش بالاتری دارد.ضخامت شاسی نیز از 1.5 میلیمتر 3 میلیمتر و… متغیر است.|
نوع گیربکس: گیربکس ها در بازارساخت کشورهای مختلف است و معمولا  ایرانی،چینی، ترکیه ای ، ایتالیایی و … موجود است.

درب شیشه ای گیت و  مواد تشکیل دهنده آن
درب  شیشه ای: از جنس پلکسی فشرده یا شیشه فشرده نشکن سکوریت شده سه لایه به ضخامت 18 میلیمتر است دربهای پلکسی معمولا بی کیفیت هستند که به مروربراثرسایش و برخوردهای مراجعین، مات و کدر می شوند. ولی دربهای شیشه ای سکوریت شده بسیاربا کیفیت و بادوام هستند.
اکسس کنترل: در واقع جزء لوازم جانبی محسوب می شود که به احراز صلاحیت جهت رفت و آمد افراد می پردازد.

اکسس کنترل ها در دورازه های عبور و مرور
سیستم های اکسس کنترل، رابط  و امین بین افراد و گیت هستند که به تایید عابرین از طریق بارکد، کارت، کد و همچنین مشخصات بیومتریک افراد (تشخیص چهره، اثرانگشت عنبیه و…) می پردازد.
استفاده از ریموت توسط اوپراتورهم یکی دیگر ازروشهای تایید صلاحیت فردجهت گذراز فیلترعبور و مرور است.که   اگر دقت نشود ممکن است با خطای انسانی روبرو شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *